Scholen

Lager onderwijs: workshops

Interactieve rondleiding binnen en buiten + creatieve uitwerking in PLAY atelier.

PLAY Kortrijk heeft speciaal voor lagere schoolklassen een coole workshop in petto onder begeleiding van een echte kunstenaar! Spelen, doen en beleven met al je zintuigen staan centraal. Daarnaast worden materialen, intentie en achtergrond van de PLAY-kunstwerken uitgelicht. Als het weer het toelaat gaan we zowel binnen als buiten op pad. Met het hoofd vol inspiratie duiken we daarna het PLAY atelier in. Iedereen creëert er zijn/haar eigen unieke kunstwerk en wordt zo PLAY kunstenaar.

Reservatie:

Reserveren kan je door het formulier in te vullen via onderstaande link.

Vul het formulier in

Praktisch

  • data workshops: 23 juni t.e.m. 29 juni & 3 september t.e.m. 9 november
  • tijdstip workshops: op maandag t.e.m. vrijdag om 9u30 of 13u30 (andere momenten/dagen op aanvraag mogelijk)
  • duur: 2 uur
  • prijs: €2,5 per leerling met een minimum van €30 per workshop
  • groepsgrootte: maximum 22 personen per activiteit (capaciteit voor 1 groep per dagdeel)
  • startlocatie: Budatoren korte kapucijnenstraat z/n, Kortrijk
  • gratis vervoer met de klas naar PLAY? Dat kan dankzij dynamoOPWEG. Klik hier voor meer informatie.
  • info: Hanne Kesteloot / educatie@playkortrijk.be / 0488 61 86 01 (enkel bereikbaar op maandag)

Wenst u uw schoolbezoek voor te bereiden: u kunt PLAY steeds gratis bezoeken.

Secundair onderwijs: masterclasses

De masterclasses zijn bedoeld voor jongeren uit het secundair onderwijs. Het is een verdiepende sessie met, rond en door een bepaalde PLAY kunstenaar en zijn/haar werk. Contacteer ons gerust voor meer informatie.

 

Toegepaste eindtermen:

1.1 De leerlingen kunnen door middel van kunst- en beeldbeschouwing een persoonlijk waardeoordeel ontwikkelen over beelden en beeldende kunst van vroeger, van nu en van verschillende culturen.

1.2 De leerlingen kunnen door betasten en voelen (tactiel), door kijken en zien (visueel) impressies opdoen, verwerken en erover praten.

1.3 De leerlingen kunnen beeldinformatie herkennen, begrijpen, interpreteren en er kritisch tegenover staan.

1.4 De leerlingen kunnen plezier en voldoening vinden in het beeldend vormgeven en genieten van wat beeldend is vormgegeven.

1.5 De leerlingen kunnen beeldende problemen oplossen, technieken toepassen en gereedschappen en materialen hanteren om beeldend vorm te geven op een manier die hen voldoet.

1.6 De leerlingen kunnen tactiele, visuele impressies, ervaringen, gevoelens en fantasieën op een beeldende manier weergeven.